איך בונים נתיבים מהירים באורך כולל של 8 ק"מ במחלף גלילות הכוללים 2 גשרי כביש באורך כולל 750 ו-650 מטר?
הנתיבים המהירים צפויים להיפתח לתנועה בחודשים הקרובים - יקצרו משמעותית את זמני הנסיעה ויקלו על מאות אלפי נהגים ביום.
פורסם בתאריך: 22.7.2025
איך בונים נתיבים מהירים באורך כולל של 8 ק"מ במחלף גלילות הכוללים 2 גשרי כביש באורך כולל 750 ו-650 מטר?
זו לא רק שאלה הנדסית. זו המציאות היומיומית של אשטרום קבלנות מקבוצת אשטרום, באמצעות חברת הבת "דרכים", בפרויקט הנתיבים המהירים בנתיבי איילון.
הפרויקט כולל שני גשרי כביש - אחד מהם באורך 642 מ' והשני, באורך 738 מ'- גשר הכביש הארוך ביותר בישראל. שני הגשרים מוקמים בגובה של יותר מ-20 מטר(!), וברוחב של כ-10 מטרים, כחלק מהרחבת נתיבי איילון וחיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 5 בשני הכיוונים.
וזו רק ההתחלה. מדובר באתגר ביצועי מורכב, הכולל כ-60 אלף טון אספלט, 60 אלף קוב עפר וחפירה, 50 אלף קוב בטון לגשרים, קירות ומבני תשתית, אלף טון פלדה לקונסטרוקציה, תשתיות חשמל, מים וניקוז. כל זה בשטח רווי תשתיות, בסמיכות לרכבת ישראל, לכבלי מתח עליון ולעשרות גופים תפעוליים.
כדי לעמוד באתגר, בחרנו בשיטת תבנית מתניידת "Form Traveler" - יציקה מאוזנת של מקטעי הגשר מהנציבים, עד סגירה מדויקת למבנה אחוד. שיטה שאפשרה לעבוד בגובה, בעומסי תנועה ובדיוק מילימטרי, בלי לעצור את השגרה שמתחת.
הנתיבים המהירים צפויים להיפתח לתנועה בחודשים הקרובים, ולהפוך את מחלף גלילות מזרח למחלף תלת מפלסי שיקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויקל על מאות אלפי נהגים ביום.

